Dan före doppardan och Grattis till Jennie !

Så igår när jag(Jennie) kom hem(alltså dan före dan före doppardan) möttes jag av ett alldeles tomt och öde slott. Hallå, familjemedlemmar. . . KOM TILLBAKA! För det är så tomt och tråkigt utan er. Men i varje fall var det inte tyst länge. . Det gick bara några få minuter innan det knackade på dörren . Kalle & Ponus hade testat lyckan med fyrhjulsdrift. ( alltså, de satt i diket och tog sig inte loss )Bilen satt verkligen fast, men som en räddande ängel kom det en norsk gubbe som fixade biffen och vips så va bilen på vägen igen. Pinsamt grabbar.

Under någon timme gick jag runt och pratade med mig själv, tills Katta kom och underhöll mig. Tusen tack . Vad hade jag gjort annars ?! Det blev bak o filmmys. Perry väl ! Men kvällen led mot sitt slut och sängen kallade.

Imorse vaknade jag av att en söt nyvaken Katarina väckte mig med födelsedagssång och en tändsticka (i brist på ljus så tar man vad man har) . Så lite paketöppnande i sängen och sen frukost. Trevligt! (och jag hittade rulltårtan oliven gjort åt mig med, lycka! den har jag väntat länge på) Efter några timmar tröttnade jag på att vara ensam hemma så begav mig till skidskolan! Tur att man trivs på jobbet. Jag stod för fika och de för sång, bra kombo. Och tydligen så verkade kladdkakan från igår vara ätbar trots att min & Katta uppmärksamhet låg mer på Slim Susie. ( En värmländsk gangsterkomedi ) Men äh nu vart de jobbigt o tjöta mer.


Over and out for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0